לפני החתונה עוצרים לבחור טבעת

טבעת אירוסין הינה תכשיט המסמל התחייבות לנישואין (באנגלית: Engagement Ring) של העונדת אותה. הטבעת נרכשת ע”י בן הזוג המעוניין להציע נישואין לבת זוגתו, בדרך כלל בהפתעה וללא ידיעתה ועל כן משימת הרכישה של הטבעת מוטלת על בן הזוג באופן בלעדי. העניין אינו פשוט משום שישנו מגוון עצום של אפשרויות בגזרת טבעות האירוסין. לכן חשוב לקבל מידע לפני ביצוע הקנייה בפועל על מנת למצוא טבעת אשר תתאים לתקציב ותמצא חן בעיני בת הזוג.

סוגי טבעות אירוסין

ישנם המון סוגים של טבעות אירוסין ובניגוד לטבעות נישואין, אין הגבלה על סוג הטבעות המקובלות. הכל עניין של טעם אישי ותקציב. ישנן טבעות אירוסין יוקרתיות מלאות באבני חן שמחירן עשוי להגיע לעשרות אלפי שקלים וישנן טבעות אירוסין זולות ופשוטות יחסית בעלות של כמה מאות שקלים.

טבעות האירוסין הנפוצות ביותר אותן רוב הנשים ישמחו לקבל הינן טבעות משובצות יהלום. טבעות אלו משובצות ביהלום גדול יחסית במרכז ולפעמים גם משובצים מספר יהלומים קטנים בצדדים. בטבעות מסוג זה מרכיב העלות משתנה בעיקר לפי היהלום המרכזי, לפי עיצוב ואיכות הטבעת עצמה. גודל היהלום הינו פקטור מרכזי במחיר היהלום, מדובר בדרך כלל בגדלים שבין 0.2 ל-1 קראט.

יהלומים מתחת לקראט אחד נמדדים גם בנקודות. יהלום בגודל 0.25 קראט יקרא יהלום 25 נקודות, יהלום בגודל של 0.50 קראט יקרא יהלום 50 נקודות. ניתן לבחור בין יהלום עגול ליהלום ריבועי באותו גודל כאשר היהלום העגול הינו נפוץ יותר ויהלום ריבועי עשוי להראות גדול יותר בשיבוץ בטבעת.

בחירה נוספת היא בין זהב צהוב לזהב לבן. אם קונים טבעת משובצת יהלום או אבני חן אחרות אז אפשר להתאים את צבע הטבעת לזה שהכי הולם את האבן.
בנוסף, כדאי לשים לב לסוגי התכשיטים המועדפים על בת הזוג כדי להחליט מה כדאי לקנות עבורה.

טבעות אירוסין מחירים

מחירי טבעות אירוסין מתחילים במאות בודדות של שקלים עבור טבעות פשוטות יותר. המחירים מגיעים לאלפי שקלים לטבעת אירוסין משובצת יהלום כאשר זוהי הקטגוריה הנפוצה ביותר. המחירים מגיעים גם לעשרות אלפי שקלים ואף למעלה מכך כאשר מדובר ביהלומים או באבני יוקרה גדולים, נקיים ומלוטשים במיוחד וכן עבור טבעות שעוצבו בעיצוב מיוחד ע”י מעצבי תכשיטים ידועים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

נשמח לענות לכם על כל שאלה