מסורת עתיקת יומין של טבעות אירוסין

עדויות למסורת של הענקת טבעות אירוסין לאישה מגיעות אלינו עוד ממצרים העתיקה. מצרים האמינו שצורה מעגלית של טבעת מסמלת אינסוף, דהיינו אהבה אינסופית ונצחית. זוגות שנישאו במצרים העתיקה, החליפו ביניהם טבעות עשויות מקנים קלועים וענדו אותן על האצבע הרביעית של יד שמאל. עפ”י האמונה הרווחת של המצרים, באצבע זו עובר וריד, שמוביל ישירות אל הלב!

מאוחר יותר במאה ה-2 לפנה”ס, הרומאים המשיכו את המסורת של טבעות האירוסין, אך מבחינתם טבעת אירוסין סימלה את הבעלות על האישה יותר מאשר אהבה וחיבה. עפ”י המקורות הידועים, החתן המיועד בראש ובראשנה היה מעניק לכלתו לעתיד טבעת עשויה זהב טהור, שמטרתה הייתה לשמש כתכשיט יוקרה לטקס אירוסין ואירועים מיוחדים אחרים. בנוסף לטבעת מזהב, החתן היה מעניק לאשתו לעתיד גם טבעת אירוסין נוספת, עשויה ברזל. טבעת זו נועדה לענידה יומיומית ובנוסף היוותה סמל ואות הסכמה מחייב מבחינה משפטית, שמעתה ואילך האישה היא רכושו הרשמי של בעלה.

נכון להיום הרוב המכריע של טבעות אירוסין, משובץ יהלומים בגדלים וצבעים שונים, צלילות, איכות ליטוש, סימטריה ולא מעט פרמטרים נוספים שקובעים את טיב היהלום בפרט וטיב הטבעת בכלל.

הידעתם שתחילת דרכה של טבעת אירוסין, משובצת יהלומים, החלה כחלק מקמפיין פרסומי של ענקית היהלומים De Beers Mining Company שבתחילת המאה הקודמת שלטה בכ-90% משוק היהלומים, שנכרו במכרות של דרום אפריקה. הסלוגן המפורסם של חברת פרסום שלה: “יהלומים הם לנצח”, הפך טבעת אירוסים משובצת יהלומים, למוצר הנחשק והנצרך ביותר בשוק תכשיטי יוקרה תחילה בארה”ב ומאוחר יותר בעולם כולו.

כפי שנוכחנו לדעת, טבעות אירוסין קיימות כבר אלפי שנים. אכן הן עברו מטמורפוזות שונות: מקנים קלועים – לזהב וברזל, ולבסוף התגלגלו לימינו – נוצצות ומשובצות ביהלומים/החברים הכי טובים של האישה. כל עוד קיימת אהבה ורצון עז להכריז עליה, הן יהיו אתנו. אז אולי הן כבר לא יהיו עם יהלומים ואולי הן אפילו יכילו שבבים דיגיטליים, שימדדו את עוצמת הפעימות של הוריד המוביל ללב. מי לא ירצה לדעת את עוצמת הרגש באמצעות הטבעת ולא לתהות: “אוהב או לא אוהב?”. אולי נראה את זה בעתיד! כיום עדיין גודל היהלום קובע את איכות הטבעת בכדי שהכלה המאושרת תוכל להציג אותו לראווה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

נשמח לענות לכם על כל שאלה