טבעות יהלומים

טבעות היהלומים הפכו בשנים האחרונות למילה נרדפת עבור טבעות אירוסין, ומכאן שבמרבית המקרים אדם המעוניין להציע נישואין כיאות, יקנה טבעת יהלום לקראת המאורע. אנשים רבים חוששים מרכישה זו בשל עלויותיה הגבוהות, וחשוב לדעת כי התפיסה לפיה טבעת יהלום הינה מוצר יקר ערך אכן נכונה בבסיסה.

מחירי הטבעות ותכשיטי יהלומים עשויים להרקיע שחקים, ולהגיע למחירים אסטרונומיים המיועדים רק למאיון העליון. מאידך, ניתן גם למצוא טבעות יהלום במחירים נורמטיביים שאינם מצריכים נטילת הלוואה או כניסה לחובות.

קריטריונים המשפיעים על מחיר טבעת יהלום

יהלומים הם אבני חן נדירות מרהיבות ביופיין, ובעלות כושר עמידות וחוזק גבוה במיוחד. אבנים אלו משמשות את האדם כבר מאות בשנים כאמצעי סחר, וקיימים כללים, תקנות וחוקים אוניברסאליים לקביעת ערכן. מכאן שישנם קריטריונים ברורים המשפיעים על ערכן של טבעות משובצות יהלומים, וידיעתם מאפשרת לרכוש טבעת מרשימה במחיר סביר. נתונים אלו כוללים את משקל האבן הנמדד בקראט, את מידת בהירותה, את אופן הליטוש והחיתוך של האבן, ואת כמות הפגמים בה.

  • משקל האבן– לא חייבים לרכוש טבעת עם היהלומים הכי גדולים ויקרים. ניתן גם לרכוש טבעת זהב יפה עם יהלום אחד או שניים קטנים, המשובצים בה בעיצוב מעניין.
    · אופן הליטוש והחיתוך – מלבד איכות החיתוך גם אופן הליטוש קובע את ערך האבן, ובהחלט ניתן לבחור באופני ליטוש פחות יוקרתיים, אשר עבור האדם הממוצע אינם גורעים מיופיים של היהלום והטבעת.
    · פגמים– מרבית הפגמים ביהלום אינם מובחנים על ידי עין בלתי מיומנת, ובהחלט ניתן לרכוש טבעות יהלום עם פגמים קלים.
    · גוון היהלום – גם כאן אדם שאינו מקצועי יתקשה להבחין בהבדלים.

בחירת טבעת יהלום במראה יוקרתי

חשוב לדעת כי על ידי עיצוב נכון ומרשים, ניתן בהחלט ליצור מראה יוקרתי של טבעות מיוחדות עם יהלומים, מעבר לעלויות המקוריות:

  • שיבוץ יהלום חשוף מבליט אותו ויוצר תחושה שהוא יותר גדול.
    · שיבוץ מספר יהלומים קטנים במקבץ יוצר רושם של יהלום גדול אחד.
    · בחרו ביהלום גדול יחסית שסביבו יהלומים קטנים או אבני חן, המגדילים את ברקה והילתה של הטבעת.
    · חישוק טבעת משובץ ביהלומים קטנים יוצר מראה מרשים ומטופח.
    · יצירת טבעת בעלת פיתוחים מעניינים משווה לה מראה יוקרתי עוד יותר.

הוזלת עלויות טבעת יהלום בהתאם למקום הרכישה

בנוסף לבחירת יהלום בעל נתונים המוזילים את עלויותיו, ניתן לחסוך גם על ידי רכישה ישירות מהיצרן המקורי, וכך להימנע מעלויות התיווך של בתי העסק והחנויות. יחד עם זאת, חשוב לציין כי במרבית המקרים מבחר הטבעות המוצע על ידי היצרנים הינו מועט בהשוואה למבחר הקיים בחניות התכשיטים המשווקות. בתוך כך, כל יהלום חשוב לרכוש ממקור אמין ומוכר, המספק אחריות ותעודה גמולוגית המעידה על שוויו.

בחנות האינטרנטית שלנו “בן וגיא” תוכלו למצוא מגוון עוצר נשימה של תכשיטים וטבעות במחירים שישאירו אתכם שפויים. כנסו עכשיו ובחרו לעצמכם את התכשיטים שיוציאו את האור שלכם החוצה, ואנחנו כן בשבילכם לכל שאלה או התייעצות. כמה שמים בצ’ק?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

נשמח לענות לכם על כל שאלה