כמה עולה טבעת אירוסין?

אם אתה נמצא כרגע בעיצומן של המחשבות וההכנות להצעת נישואין, סביר להניח כי במוחך מתרוצצות אינספור שאלות, שהשאלה “כמה עולה טבעת אירוסין?” היא רק אחת מהן, ואולי, מבחינתנו, אפילו הקלה ביותר למתן תשובה. למרות שמיד נענה לך גם על השאלה החשובה הזו, חשוב לנו במאמר זה גם לפרט ולהסביר את הרכיבים השונים המשפיעים על תמחורן של טבעת האירוסין. זאת, על מנת לתת לך את מקסימום הכלים האפשריים על מנת לבחור את טבעת האירוסין האיכותית ביותר, ויחד עם זאת, לא להיכנס להוצאה גדולה מידי.

ממה מורכב מחירה של טבעת אירוסין?

לקצרי הרוח ולמחפשים תשובה נחרצת, ניתן את התשובה הקצרה כבר כעת – למרות שבמדינות רבות ברחבי העולם נהוג לרכוש טבעות אירוסין שמחירן יכול להגיע גם למחיר של שתי משכורות, בארץ חסכוניים הרבה יותר, כך שמחירה של טבעת אירוסין איכותית, עשוי להתחיל ב-2,500 ₪ ולטפס ולהגיע גם לעשרות אלפי שקלים.

מי שחיפש רק את התשובה לשאלה הספציפית “כמה עולה טבעת אירוסין?” מוזמן להפסיק לקרוא כאן ולעבור לראות את דגמי טבעות אירוסין שלנו. אבל, אם באמת מעניין אותך כיצד נקבע המחיר, הנה הסבר מקצועי קצר, בלי לגלוש ליותר מידי מילים מסובכות.

המרכיבים הקובעים את מחירה של טבעת אירוסין

היהלום (או היהלומים) שבטבעת

כידוע, שיבוץ יהלום אחד לפחות בטבעת אירוסין הוא חלק מדרישות הטרנד. נכון, אם אתה רוצה להיות ממש ממש מיוחד, תוכל לוותר עליו, אבל קח בחשבון שלא אתה אמור לענוד את הטבעת על האצבע, כך שרצוי שתבדוק לפני כן מה הן העדפותיה של המיועדת, על מנת למנוע אכזבה ועגמת נפש (מצידה) ואי נעימות (מצידך). מחירם של יהלומים מורכב ממשקל, צבע, ניקיון וחיתוך. יש לנו די הרבה מה לומר על כל אחד מהתחומים, אבל נחסוך את זה ממך, כי הסעיף הבא יכול, במידה רבה, לחסוך ממך את ההתעסקות עם כל המידע הזה.

התעודות הגמולוגיות השונות

בעקרון, תעודה גמולוגית היא התעודה שמלווה יהלום או תכשיט משובץ יהלומים, ולמעשה, היא מהווה מסמך מקצועי רשמי המפרט את התכונות של יהלומים המשובצים בתכשיט. למרות שישנן תעודות השונות זו מזו ברמת הפירוט שלהן, בכל התעודות הגמולוגיות יופיעו הקריטריונים של משקל היהלומים, צבעם וניקיונם. ארבעה סוגי התעודות הנפוצות בישראל הן ה-GIA (התעודה האמריקאית של ה-Gemological institute of America), 
IGI
 (של ה- International Gemological Institute),
תעודת HRD (של ה-World known Gemological lab) ותעודות IGL  – International Gemological Lab.
לכל תעודה כזו ערך ומחיר משלה, ואף רמת החשיבות שמייחסת חברת הביטוח המבטחת את התכשיט משתנה בהתאם לתעודה. כאן, נציין, כי מעל לכל תעודה אחרת, מה שחשוב, יותר מכל, הוא התכשיטן שאצלו אתם רוכשים את טבעת האירוסין, מכיוון שהוא זה שאמור להסביר לכם את ערכו של היהלום המשובץ.

הזהב שממנו עשויה הטבעת

פה, אנחנו מאמינים שאין צורך בהסבר מעמיק, אבל נחזור על עיקרי הדברים. חשוב לזכור כי זהב טהור הוא מתכת רכה מאד, ולכן, אינו מתאים ליציקת טבעות. הקראטים של הזהב בתכשיט מורים על טוהרו של הזהב, ומספר הקראטים הנפוץ ביותר בתחום טבעות האירוסין הוא 14. פרמטר נוסף בבחירה הוא צבע הזהב (לבן, צהוב או ורוד), כששני צבעי הזהב הראשונים נחשבים לשכיחים יותר בטבעות המשובצות יהלומים, בשל יכולתם לספק רקע אידיאלי ליהלום.

סוג הטבעת ועיצובה 

בין העיצובים הנפוצים ביותר לטבעות אירוסין, ניתן לפגוש את האופציות הבאות:

  • טבעת סוליטר חלקה – טבעת זהב משובצת יהלום מרכזי בודד- מחירה החל מ-1500 ₪
  • טבעת סוליטר משובצת יהלומים בשינה – טבעת זהב משובצת יהלום מרכזי ויהלומי-צד בגדלים שונים- מחירה החל מ-2000 ₪
  • טבעת האלו יהלומים  טבעת זהב משובצת יהלום מרכזי, יהלומים מסביב ליהלום המרכזי ושיבוץ יהלומים על השינה – מחירה החל מ-2500 ₪
  • טבעות משובצות יהלומים שצורותיהם שונות – טבעת זהב משובצת ביהלום מרכזי בצורות שונות (פרינסס / אמרלד / רדיאן / טיפה / אובל / לב / קושן / מרקיזה וכן הלאה) – מחירה של טבעת כזו מתחיל ב-2,000 ₪ (וכולל שיבוצים על השינה)

טבעות אירוסין בעיצוב אישי – טבעות בעבודת יד ובעיצוב אישי, על פי הנחיות והעדפות מיוחדות מחירןה של טבעת כזו מתחיל ב-2,000 ₪.

עבורנו, אנשי המקצוע של בן וגיא תכשיטים, כל טבעת אירוסין היא מיוחדת במינה, ולכן, נעשה הכל, על מנת לסייע לך את הטבעת המתאימה ביותר לאירוע שהוא, סביר להניח, האירוע החשוב ביותר בחייכם המשותפים – הצעת נישואין!