תכשיטי יהלומים: מה חשוב לדעת לפני רכישה?

יהלומים מהווים סמל לעושר ויוקרה מזה מאות שנים; בעבר, הפריטים הייחודיים האלו היו נחלתם של עשירים בלבד, אך כיום ניתן לרכוש תכשיטי יהלומים במחירים הוגנים ובמגוון צורות. מחירם של יהלומים נגזר ממספר גורמים, וכדי להיות בטוחים שאתם רוכשים פריט איכותי – חשוב שתכירו את עולם היהלומים על קצה המזלג. המידע הבא יעזור לכם לבחור תכשיטים עם יהלומים איכותיים שילוו אתכם במשך שנים ארוכות.

על קראט ומשקל

אנשים רבים נוטים להתבלבל כשהם שומעים את המילה “קראט” בהקשר ליהלומים. בזהב, קראט מהווה סימול לדרגת הטוהר של סוגי הזהב השונים. לעומת זאת, כאשר מדברים על קראט בהקשר ליהלומים, הכוונה היא למשקל היהלום: 1 קראט יהלום מורכב מ-100 נקודות. משקלו של קראט יהלומים אחד הוא כ-200 מיליגרם, ובחישוב מהיר – 1 קראט יהלומים מהווה כחמישית גרם. 5 קראט יהלומים הם שווי ערך ל-1 גרם.

כלומר, ככל שהקראט גדול יותר – כך משקל היהלום גבוה יותר. לפרמטר הזה יש השפעה מרכזית על מחיר יהלומים, כפי שאתם וודאי יודעים. ככל שהיהלום יהיה גדול יותר וישקול יותר – כך הוא יעלה יותר. אולם, חשוב לסייג ולומר שלא רק משקל של יהלומים משפיע על מחירם, אלא גם הגורמים שנדבר עליהם כעת.

צבעם של יהלומים

הצבע של יהלומים גם משפיע במידה ניכרת על איכותם ומחירים. באופן כללי, צבע של יהלומים מסומן באותיות מ-D ועד Z-N, כאשר האות D מסמלת יהלומים לבנים – הנדירים והיקרים ביותר. כאשר יורדים בסקאלה, היהלומים הם בעלי גוון פחות טהור, ואלו שהם עם גוון צהוב נחשבים לזולים ביותר.

דרגת ניקיון של יהלומים

‘ניקיון’ של יהלומים מתייחס לפגמים שיש בהם – אם בכלל קיימים כאלו. ובטח ניחשתם נכון – כלל שיש פחות פגמים ביהלום, כך הוא יהיה איכותי יותר וגם יקר יותר. כדי לבחון את הפגמים ביהלומים, בוחנים אותם מקרוב באמצעות כלי הנקרא “לופה” (מעין זכוכית מגדלת) שמגדילה על פי 14 את היהלומים. לאחר בדיקה של היהלום, הוא יסווג לפי דרגת הניקיון שלו, כאשר ישנם יהלומים צלולים לחלוטין המסומנים כ-Clarity, ויהלומים פגומים מאוד שמסומנים במספר 13. כמו עם צבע של יהלומים, גם מבחינת דרגת ניקיון יש סקאלה של יהלומים עם פגמים קלים ויהלומים עם פגמים נראים לעין.

רכישת תכשיטי יהלומים איכותיים: בעסק מקצועי בלבד

הפרמטרים שהוזכרו מעלה הם הפרמטרים המרכזיים לקביעת איכות ומחיר של יהלומים. מלבד הגורמים האלו, חשוב גם לרכוש תכשיטים מזהב ותכשיטים עם יהלומים בעסק מקצועי בלבד שיעניק לכם תעודה גמולוגית – כלומר תעודה שמעידה על איכות ומקור היהלומים.

ישנם גוון תכשיטי יהלומים שניתן לרכוש במגוון מחירים, וכל רכישה כזו חשוב לבצע בחנות המתמחה בנושא. אם אתם רוצים להיות בטוחים שאתם מקבלים שירות איכותי לצד תכשיטים איכותיים – אתם מוזמנים ליצור עמנו קשר בבן וגיא בכל עת. אנו נשמח לייעץ לכם על רכישת התכשיט המושלם עבורכם או עבור האנשים היקרים לכם – תכשיט שינצנץ במשך שנים וילווה אתכם לתקופה ארוכה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

נשמח לענות לכם על כל שאלה