יהלומים טבעיים או יהלומי מעבדה – כל ההבדלים

Jewelry wedding diamond ring close up

התפתחות הטכנולוגיה במרוצת השנים הביאה איתה את היכולת ליצור כמעט כל דבר עד לייצור סינתטי של תוצרים טבעיים. היכולות שמאפשרת הקדמה לא פסחה על תחום היהלומים מה שהביא איתה לעולם את המושג יהלומי מעבדה המוכר גם בשמו הנוסף יהלום סינתטי.  אז מה ההבדל בין יהלום סינתטי ליהלום טבעי? הרבה – ובעיקר המחיר.

יהלומים טבעיים – יהלום טבעי נוצר עמוק באדמה באמצעות תהליך טבעי גיאולוגי ללא התערבות יד אדם, מה  שהופך אותו לחומר יוקרתי במיוחד. יהלום טבעי הוא סוג אחד של מינרל (מבין מינרלים רבים) שאחד מהמאפיינים המוכרים שלו הוא רמת הקושי אליה הוא משתייך – הגבוה מכולן, דירוג 10 והיותו מבריק. שווי יהלום זה משתנה לפי הערכים של המאפיינים: רמת ניקיון, שקיפות, צבע ועוד. ככל שהיהלום שקוף יותר המשמעות היא שהוא נקי ומכאן ערכו יעלה לעומת אחרים שאינם כאלה.

חסרונות: פגיעה במשאבי טבע ונזקים אקולוגים, עלויות הפקה ותפעול רבות

טבעת אירוסין קלאסית זהב צהוב עם יהלום מרכזי גדול
טבעת אירוסין עם יהלומים טבעיים

יחד עם זאת בשנים האחרונות אנחנו נמצאים במגמה של שמירת המשאבים הטבעיים והמקום בו אנחנו חיים – כדור הארץ. כתוצאה מכך  ישנן לא מעט מגבלות על הרחבת מכרות זהב ומחקר לגילוי מכרות נוספים, תהליך טבעי מייצר מוצר יוקרתי אך יחד עם זאת יוצר פגיעה מסוימת במשאבים הטבעיים. כתוצאה מצמצום הפעילות רבים בתעשייה לצד עידוד ייצור יהלומים בתהליך מלאכותי נכנסו לשוק מגוון רחב של תכשיטי יהלומי מעבדה.

ככל שיצרני תכשיטי יהלומים רבים יכנסו לשוק עם מוצרי יהלומי מעבדה הקלים יותר לייצור– מחיר תכשיטים אלה יירד בעוד תכשיט עם יהלום טבעי רק ישתבח מעצם היווצרותו בתהליך טבעי שרק פוחת ופוחת. כך שלמעשה הפער בין מחירי יהלומים טבעיים למעבדה יהיה גדול כיהלומים טבעים הם הפחות יקרים.

יהלום מעבדה כאמור הוא כזה שלא נוצר כדרך הטבע אלא בהתערבות יד האדם במעבדות מלאכותיות המדמות את התהליך הטבעי בצורת שני סגנונות גידול: CVD  –  ו- HPHT מה שמאפשר ליצור יהלום בעשרה שבועות במקום אלפי שנים ויותר. כמעט ולא ניתן להבדיל בין יהלום טבעי לסינטטי ועושים זאת על ידי מכשור מתקדם. ישנן עדיין מספר מגבלות כמו גודל היהלום שניתן לייצר, ניקיון היהלום ועוד.  

יתרונות: טכנולוגיות ירוקות , Sustainable,  זמינות, מחיר

בן וגיא תכשיטי יהלומים – מאפשרים לכם מגוון דגמים של תכשיטי יהלומים הן עם יהלומים טבעיים והן עם יהלומי מעבדה הבולטים מביניהם: טבעות אירוסין עם יהלומים טבעיים, טבעות יהלומי מעבדה, צמידים ועוד.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

נשמח לענות לכם על כל שאלה